picpic2
Velkommen Gæst Søg | Aktive indlæg | Medlemmer | Log ind | Registrering

Hjælp - Jeg er forkølet :-( Valgmuligheder · Vis
gertsen
Skrevet: Tuesday, December 30, 2008 8:59:02 AM

Rank: Begynder
Gruppe: Member

By: Helsingør
Hej,
Så kom den endelig ;-)
Den obligatoriske årlige forkølelse, som jeg ALTID render ind i, selv om jeg gør hvad jeg kan for at forhindre det. Problemet er at jeg bliver "sengeliggende forkølet" (hvis der er noget der hedder det) og kan ingen ting. Jeg har hovedpine, er helt stoppet i næsen, og genelelt drænet for kræfter.
Så er mine spørgsmål:
Hvad gør i andre for at forebygge?
Og når man så alligevel er blevet forkølet, hvad skal jeg gøre for at blive rask så hurtigt som muligt?

Håber der er nogen som kan hjælpe.
Venlig hilsen
Gert
Irene
Skrevet: Tuesday, December 30, 2008 6:35:41 PM
Rank: Gæstebruger
Gruppe: Gæstebruger

Hej Gert,
Du har min fulde sympati :-)
Jeg er også en af dem der bliver hårdt ramt af forkølelse/influenza. Sådan har det altid været, siden jeg for nogle år siden opfandt min egen lille vinterkur.
Her er kort hvad den går ud på. (starter slutningen af september)
Jeg spiser meget flere grøntsager end jeg plejer.
Jeg suppplerer med multivtaminpiller og lidt ekstra c-vitamin.
Jeg spiser mere hvidløg og ingefær end jeg plejer.
Normalt får jeg ikke så meget motion om vinteren, derfor er jeg opmærksom på at få rørt mig.

Dette virker for mig, og enkelte vintre har jeg slet ikke været ramt :-D

Venlig hilsen
Irene

Gæst
Skrevet: Monday, January 05, 2009 7:49:03 PM

Jeg plejer at mildne influenza og forkølelse med Urte-pensil fra Naturdrogeriet.
Og jeg har to 'retter' som jeg er vild med: Varm mælk med tvebakker - tvebakkerne hjælper på peristaltikken og opvarmet mælk giver calcium i optagbar form. Og så hyldebærsaft (også varm) med honning.

Venlig hilsen
Henning
funkisfood.dk
Skrevet: Friday, January 09, 2009 1:37:25 PM

Rank: Bruger på højt niveau
Gruppe: Moderator

By: København
Forkølelse og C-vitamin

C-vitamin kan være et rigtig godt værn mod forkølelse men c-vitmain kan ikke deponeres i kroppen hvorfor vi er nødsaget til at tage det hver dag. Tager vi pludseligt store mængder får vi bare diarré.

Derudover har kroppen et øget forbrug hvis vi ryger, dyrker sport eller foretager os andet der hæver kroppens oxidation hvorfor der kan være yderligere årsag til at tage tilskud.

C-vitamin er vandopløseligt og ligger som en beskyttende antioxidant uden om vores celler således at den neutraliserer stoffer der kan oxidere, altså rådne eller harske vores celler.

Vores immunforsvar danner oxidative stoffer i kampen mod virus, bakterier og andre fremmede stoffer der truer vores krop hvorfor vi har et øget forbrug af alle antioxidanter når vi bliver syge.

Det kan altså være godt at være klar til vinteren ved at opøve kroppen i at optage C-vitamin og vi skal faktisk ret højt op. Nogle forsøg viser at man skal op i nærheden af 10g pr. dag.

De antioxidanter der er bedst kendt for at beskytte mod virus er Selen og Zink som vi har små depoter af og en god opskrift på forsvar mod forkølelse og virus kan derfor være at starte kroppen op på C-vitamin og være klar med extra doser samt Selen og Zink når det slår til.

Sidst men ikke mindst kan det være goddt at holde sit forbrug af mælkeprodukter nede da mælk er kendt for at være slimdannede og holde igen på oxiderende aktiviteter som stress og hæve antioxiderende aktiviteter som f.eks. søvn.

Det er lækkert at leve sundt
John

Jeg er læge exam. ernæringsterapeut med speciale i måltider der kan hæve livskvaliteten for cancerpatienter. Jeg studerer primært hvad, hvordan og hvilke måltider der kan gøre os raskere.
Jeg er redaktør på NYTomSUNDHED.dk der skriver om alt nyt om sundhed og velvære samt behandler og slankedebatør i Voxfort' blog om vægttab.
Gæstebruger
Skrevet: Thursday, December 15, 2011 8:17:55 PM

Jeg får altid rød solhat som kan købes i matas. tag det fra september til marts og så er man ret sikker på at man slipper for forløelsen(-;
Gæstebruger
Skrevet: Thursday, February 09, 2012 8:04:00 PM

Som forebyggelse har jeg god erfaring med en kombination af rød solhat og c-vitamin. Begge dele kan f.eks. fås i Matas eller i diverse helsekostforretninger.

Får jeg en slem forkølelse, hvor jeg er total stoppet så er Well`næs fra Alkymea et vidundermiddel. Det kan bruges på flere måder, enten ved at påføre det næseboret med en vatpind eller som dampbad. Til dampbadet har Alkymea en inhalator, som er nem at bruge, der kræves kun kogende vand og et par dråber Well`næs, og så kommer dampen ikke i hele ansigtet. Dampbadet kan godt svie i starten, men er meget virkningsfuldt.
Mejse!
Skrevet: Wednesday, May 02, 2012 4:57:04 AM

Halløjsa!
Ja, jeg har jo fået den her forkølelse hvor nogle af mine symptomer er

- jeg kan ikke synke uden at det gør ondt i halsen og ørene (samme sker hvis jeg hoster, Not talking snakker eller på nogen måde bruger munden)-.-'Not talking

- jeg har en meget slem hovedpine-.-' Not talking

- jeg har meget ondt i maven!-.-' Not talking

hvad skal jeg gøreThink Pray

p.s jeg har hørt mange foreslår Rom og Whiskey, men jeg er et barn!Anxious
Gæstebruger
Skrevet: Saturday, September 01, 2012 7:15:42 AM

Gæstebruger wrote:
Jeg får altid rød solhat som kan købes i matas. tag det fra september til marts og så er man ret sikker på at man slipper for forløelsen(-;

Hvad mener du med solhat?;-)
Gæstebruger
Skrevet: Wednesday, June 05, 2013 6:15:56 PM

hej jeg er pisse forkølet hvad kan gør for at slip for det?????Pray Not talking
Brugere som besøger dette emne nu:
Gæstebruger

Hop til Forum
Du kan skrive nye indlæg i dette forum.
Du kan svare på indlæg i dette forum.
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke ændre dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke lave afstemninger i dette forum.
Du kan ikke stemme i dette forum.

Main Forum RSS : RSS

FlatEarth Theme Created by Jaben Cargman (Tiny Gecko)