Rank: Gæstebruger Gruppe: Gæstebruger
|
Jeg tror ikke på at vi alle skal dyrke en sport der får fråden til at løbe ud af munden og milten til at stikke i siden. Jeg siger pænt nej tak til løb, spinne og dyrke Aerobic Jeg tror ikke at alle er skabt til at dyrke hård motion For mig virker det bedst med en frisk gårur, lidt dans og meditation Sunde hilsner fra Anne
|
|
Hej Anne, Det vigtigste er at få rørt sig, om det er en gåtur i skoven eller en halvmaraton må være op til den enkelte. Jeg er heller ikke nogen sportsfreak, men løber en tur et par gange om ugen. Disse løbeture vil jeg for alt i verden ikke undvære, da de giver mig overskud i hverdagen samtidig med at vægten holdes nede.
vh. Jesper
|
 Rank: Bruger på højt niveau Gruppe: Moderator
|
Tak, for dette indlæg. Nej, vi er ikke allesammen skabt til at dyrke vores krop alá Chris McDonald og iøvrigt mener jeg det er en syg kropsfiksering. Mange undersøgelser viser at overdreven motion rent faktisk sætter kroppens oxidation i vejret. Det vil sige at kroppen rådner hurtigere end den ellers ville. På den anden side skal vi heller ikke ligge på sofaen hele tiden da det øger vores risiko for knogleskørhed især hen på vores gamle dage. Min tommelfinger regel er at jeg skal svede en gang om dagen p.g.a. fysisk anstrengelse og det kan man på mange måder. F.eks ved at dyrke sex. Sex sætter ikke bare pulsen i vejret men udløser hormoner der gør os glade og tilfredse. Man kan selvfølgelig også bare løbe en tur men vi er nok forskelligt motiveret og det der er rigtigt for den ene passer ikke den anden. Prøv at kig rundt, hvor mange mennesker ligner hinanden fuldstændig? eller har samme behov og ønsker? ikke mange, vel? Kærlig hilsen John det er lækkert at leve sundt Jeg er læge exam. ernæringsterapeut med speciale i måltider der kan hæve livskvaliteten for cancerpatienter. Jeg studerer primært hvad, hvordan og hvilke måltider der kan gøre os raskere. Jeg er direktør for funkisfood.dk der importerer økologiske kolonialvarer af høj kvalitet der sælges her hos netspiren.dk samt behandler i Center for Børnetrivsel i Hellerup som ernæringsterapeut.
|
 Rank: Administration Gruppe: Administration
|
Hej John Sikke et dejligt og helt sikket også sundt svar.
Du belyser en vigtig vinkel der er alt for overset i denne Fitness tid.
Vi er netop forskellige og der er sikket mange der har det helt fantastisk med knald hårdt motion.
Men jeg tror også at det kan være direkte skadeligt for andre. I mine mange år som helsevejleder har jeg alt for ofte mødt udmattede og afkræftede mennesker der alligevel løber 1 time hver dag. Ikke fordi de godt kan li det heller ikke fordi at de får det bedre, men fordi at de tror det styrker dem.
De får det meget bedre ved at få pulsen op ved at gå en rask tur eller af at svømme efterfulgt af en dejlig tur i saunaen eller at danse igennem på stuegulvet - ja at elske, det har jeg ikke lige anbefalet, men selvfølgelig ……..
Bedste hilsner fra Susy
|
|
Tak for debatten om motion Det sætter nogle ting på plads for mig Jeg er overvægtig og er på kur samtidig med at jeg er blevet anbefalet at løbe hver dag. Det har jeg nu gjort i ca. et halvt år, med det resultat at mine knæer er blevet skadet. Det er selvfølgelig ikke løbet der har skadet mine knæer men derimod min overvægt, men jeg tror ikke jeg har kunne tåle at løbe hver dag med alt den vægt. Tror i det vil være godt for mig at cykle istedet for En overvægtig motionist
|
|
Kære alle
at bevæge sig i vand, er det der samlet set belaster kroppens led mindst - uanset hvor lidt eller meget overvægt man slæber rundt på. Samtidig er varmen i et bassin med til at afstresse sjælen, og kan for nogle give positive associationer til noget omsorgsfuldt og trygt (livmoderen.)
Start evt. med en dagtur i en svømmehal med en betalelig SPA-afdeling, og gør det du har lyst ti; - bliv skrubbet med salt eller træuld for dit blodomløbs skyld, lagt i mudderbad, varmt karbad med æteriske olier, sauna--- WHATever du føler for, og mærk så hvordan du begynder at blive opmærksom på din krop på en anden måde end normalt.
Når man føler sig renset kropsligt, begynder man at tænke mere positive tanker, får lyst til at gå bare en lillebitte tur, snuppe den der rå gulerod at gnaske på, at snige en bakke bønnespirer i kødsaucen til pastaen - og finde ud af, at det slet ikke smager grimt eller får kaninører til at vokse frem ;-)
Jeg har selv været fra modeltynd str. 36-38 over en kraftig depression til str.46 - og INGEN, der ikke har været der selv, forstår den indre kamp, og hvor nemt det er at give op...og spise det sukkershit, der for en kort stund med-udløser de positive stoffer i hjernen, der giver 1/2 times længere lyst til at leve....
Samvær med ordentlige mennesker, der vil dig det bedste, og kan give plads til at du finder DIN vej i DIT tempo, er den ultimative løsning, for "appetit på livet" betyder nemlig APPETIT på DET LIVGIVENDE.
Og vi ved rigtig meget om tingene her i dk, men at vide, er ikke det samme som at evne.....
Min redning og vejen tilbage til Stien, var mennesker, de rigtige mennesker, og sjældent de man regnede med var de rigtige venner - i øvrigt - men det er en anden historie.
Social isolation er så handicappende, at meget andet blegner ved siden af, og æder den sidste lille smule energi man måske har, til at høre/lære/gøre noget bedre for sig selv - nogengange har man simpelthen brug for hjælp!
Du kan æde pulver/piller/drikke theer/ lytte cd'er herfra og til du dør - intet hjælper hvis årsagen til dine "skæverter" ikke afdækkes.
Bottomline - find årsagen til din manglende lyst til at overholde aftaler med dig selv, manglende respekt for din krop, manglende overskud til at gøre det, de fleste af os allerede ved er det rigtige - og find nogle mennesker at gøre tingene sammen med - så er det utroligt hvad vi kan overkomme/opnå!
PS: jeg elsker chips,fløde, desserter, chokolade, dybstegte ting osv. og indtager det når det passer mig - bare i LANGT mindre og kontrollerede mængder end før ;-)
Og spiser sundest og gladest når der er andre at lave og nyde maden sammen med.
Bed om hjælp, find en terapeut og giv dig selv gaven at finde ud af, om der er nogle "lig i lasten" der afføder de dårlige spisevaner/manglende motion/motivering - hvorfor?
BECAUSE YOURE WORTH IT !!!!!!!! ;-)
De bedste tanker til alle der kæmper!!
Fra: Loretta
|
|
Du kunne også overveje en wii - her kan du selv bestemme tempo og hvilke øvelser du vil bruge... Læs mere herDet er ikke helt det samme som et fitnesscenter, men man kan sagtens får sved på panden hvis man vil det !
|
|
Her er der virkelig en god debat omkring motion, den syntes jeg ikke du ska ødelægge ved at være så plat bare at linke til din egen hjemmeside, du har ikke tilført debatten noget som helst.
Motion betyder ganske enkelt bare "bevægelse" Når vi vælger at være sunde på så naturlig vis som muligt, så kan jeg ikke se det sunde i at gå til spinning eller løbe marathon, det virker helt vildt på kroppen.
Måske vi bare skal lære at "bevæge" os noget mere, feks.bruge trapperne, cyklen, og ind i mellem tage en rask gåtur og måske løbe lidt bare for lige at få pulsen op.
MVH. Diana
|