picpic2
Velkommen Gæst Søg | Aktive indlæg | Medlemmer | Log ind | Registrering

Eksem/ meget tør hud på fingre, hænder og læber Valgmuligheder · Vis
Sanq66
Skrevet: Wednesday, March 11, 2009 12:12:57 AM
Rank: Begynder
Gruppe: Member

By: Vanløse
Kære kosmetolog!
Jeg er en kvinde på 43, som lider utrolig meget af tørrre og eksemfyldte fingre og hænder, og meget tørre læber.
Denne gang er det kommet imedens jeg er forkølet/influenza for 4 gang i træk.
Jeg har prøvet alt, bla dyre håndcremer fra apoteket og matas men der er ikke noget der ser ud til at hjælpe mig. Lige nu er jeg igang med at prøve at mætte huden med Kopattesalve, men jeg syntes bare det svier, og det er somom det ikke trænger ind. Jeg lever faktisk rigtig sundt, får masser af frugt og grønt, hjemmelavet groft brød, magert kød, og pga at jeg allerede er i overgansalderen, tager jeg også kosttilskud i form af Uniklak Silver, fiskepiller, multivitaminer, lidt hele bukkehorn, og slutter så af med Echinacea og grapefrugtkerneekstrakt. jeg lider desværre også af uren hud, og min hud har altid været meget sart.
Med mange venlige hilsner

Sanq66
Vibeke Drejer Kristensen
Skrevet: Thursday, March 12, 2009 11:12:17 AM

Rank: Bruger på højt niveau
Gruppe: Member , Moderator

By: Brønderslev
Kære Sanq66

Jeg vil faktisk anbefale dig at tage en tur forbi lægen for mit umiddelbare indtryk er at du har en form for allergi.
Det kan også være vinteren der har været ekstra hård ved dig! Mange lider af tørre og sprukne læber i denne tid.

Til læberne skal du passe på med almindelige læbepomader, i de fleste tilfælde er det hærdet mineralsk olie og det ligger sig som et hinde og trænger ikke ind. Jeg ved at mange har stor fornøjelse af Elisabeth Ardens Eight Hour creme. Den kan du også bruge til hænderne.
Susanne Melchiorsen´s Lip Care er også rigtig god og er udelukkende baseret på planteolier. Den trænger godt ind og plejer læberne.

Hvis du drikker kaffe, brygget på almindelig kaffemaskine vil jeg anbefale dig at bruge kaffegrumsen som peeling til dine hænder. Olien i kaffen er meget blødgørende og grumsen fjerner døde hudceller. Hen over vasken og masser dine hænder godt. Jeg har selv haft stor fornøjelse af apotekets A-derma creme til tør hud. Den koster omkring 100,- for 200 el 250 ml. Den er meget drøj og du kan bruge den på hele kroppen. Brug evt en tynd bomuldshandske om aften, smør creme på og sov med handsken om natten.
Sørg endelig for at have plastik handsker på når du har hænderne i vand, det er meget udtørrende. Det samme med vanter når du er udenfor, kulden er hård ved dem.
En almindelig håndcreme, igen fra Susanne Melciorsen´s serie Hand Care. 100% naturlig og trænger let ind og plejer.
En anden lækker håndcreme er Spa Find´s Hand Cream. Den er baseret på salt og mineraler fra det døde hav så den tilfører din hud masser af næring.

Du tager i forvejen gode kost tilskud, ekstra e-vitamin vil være godt til din eksem. Du skriver at du får fiskepiller?! Det er godt for dig af få både omega 3, 6 og 9 fedtsyrene.

Når du både har uren og sart hud skal du prøve at bruge produkter til den sarte hud. Sørg for at rense din hud både morgen og aften og brug en dagcreme til at beskytte og pleje din hud. Brug gerne en meget nærende creme om aften. Din hud skal have ro det vil også gavne urenhederne.

Håber mit svar kan bruges, vi har været vidt omkring. Du er meget velkommen til at skrive igen hvis du vil have noget uddybet.

Med venlig hilsen
Vibeke

Jeg blev uddannet alternativ og Cidesco kosmetolog i 2001 ved den alternative kosmetologskole i Næstved. I 2004 flyttede jeg til Thailand hvor jeg var bosat i 3 ½ år. I Thailand videreuddannede jeg mig inden for Thaimassage, Spa og urter.
I 2008 åbnede jeg hudpleje og massage klinik. som du kan besøge her - http://www.drejer-hudpleje.dk
Brugere som besøger dette emne nu:
Gæstebruger

Hop til Forum
Du kan skrive nye indlæg i dette forum.
Du kan svare på indlæg i dette forum.
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke ændre dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke lave afstemninger i dette forum.
Du kan ikke stemme i dette forum.

Main Forum RSS : RSS

FlatEarth Theme Created by Jaben Cargman (Tiny Gecko)