picpic2
Velkommen Gæst Søg | Aktive indlæg | Medlemmer | Log ind | Registrering

Hvordan taber jeg mig 5 kilo? Valgmuligheder · Vis
Gæst
Skrevet: Tuesday, March 24, 2009 11:56:02 PM
Rank: Gæstebruger
Gruppe: Gæstebruger

Kære John
Jeg nyder at læse alle din kloge svar herinde, håber også du kan hjælpe mig
Jeg vil gerne tabe mig 3-4 kilo men hvor er det svært.
Jeg spiser meget sundt og fedtfattigt og dyrker motion, men der sker ingenting.

Er der noget sundt mad man skal holde sig langt væk fra og er der noget mad der slanker.
Jeg ønsker ikke at komme på en egentlig slankekur, men det er frustrerende at spise så fornuftig som jeg gør og så stadig veje lidt for meget.

Jeg er 51 år og mine veninder siger at sådan er det at blive 50, men det acceptere jeg bare ikke

På forhånd tak
Mvh. Astrid H

funkisfood.dk
Skrevet: Monday, May 11, 2009 9:18:12 AM

Rank: Bruger på højt niveau
Gruppe: Moderator

By: København
Kære Astrid H,

Der er et svært spørgsmål fordi der er flere grunde til at man ikke kan tabe sig. 3 - 5 kilo lyder ikke af meget når man (som f.eks. jeg selv) har tabt 40 Kg men alle der har prøvet det ved hvor vigtigt og svært det er at få de sidste kilo med.

Når du skriver at du spiser sundt og dyrker motion så kommer det selvfølgelig an på hvor meget du spiser fordi den mængde kalorier du indtager skal svare, sådan ca., til dit forbrug. Der er altså ikke noget mad man taber sig mere på end andet det handler mere om hvor meget vi spiser og om det vi spiser gør os mætte. Når jeg skiver mætte mener jeg at vi skal give kroppen alt den skal bruge for at fungere. Hvis kroppen mangler grundstoffer vil vi føle det som sult og sikkert også spise.

Det gælder altså om at spise det som tilfredsstiller kroppens behov for protein, fedt, kulhydrat, fiber, vitaminer, mineraler og diverse plantenutrienter. Hvis du laver en tallerken mad skal halvdelen være grøntsager, det kvarte være kulhydrat og den sidste kvarte være fedt og protein. Man skal altså ikke holde igen med fedtet som er en nødvendig del af vores kost og som kroppen har brug for, for at fungere optimalt.

Det der er vigtigt ved fedt er at vi søger de gode fedtstoffer. Det vil sige fedt kroppen kan bruge til andet end at laver depoter. Godt fedt er f.eks. fedt fra fisk og planter som bør fylde meget mere end mælk, ost og kød. Det er imidlertid også vigtigt hvordan vi behandler fedtet f.eks. bør man kun stege i oliven olie, Rapskim olie (ikke det samme som rapsolie) og smør idet stegning ødelægger de øvrige vegetabilske fedstoffer.

Kilder til gode fedtstoffer kan, udover diverse olier og fede fisk som laks, makrel og sild, være avocado, kerner, nødder og frø som samtidig indeholder mange gode vitaminer og mineraler der er med til at gøre vores krop dejlig mæt.

Jeg håber du kan bruge mit svar.

Kærlig hilsen
John Rasmussen
- det er lækkert at leve sundt

Jeg er læge exam. ernæringsterapeut med speciale i måltider der kan hæve livskvaliteten for cancerpatienter. Jeg studerer primært hvad, hvordan og hvilke måltider der kan gøre os raskere.
Jeg er direktør for funkisfood.dk der importerer økologiske kolonialvarer af høj kvalitet der sælges her hos netspiren.dk samt behandler i Center for Børnetrivsel i Hellerup som ernæringsterapeut.
Gæstebruger
Skrevet: Thursday, October 01, 2009 11:46:57 AM

Heej;D
vi er to piger som selv synes vi vejer for meget)`:

Pernille = 160 høj & 52 kg & er 12 år:D

sara = 160 høj & 42 kg & er 12 år:D

vi dyrker Hest & gymnastik<33

HJÆLP!!! vejer vi for meget eller? og hvordan kan vi yderliger tabe os
funkisfood.dk
Skrevet: Sunday, October 04, 2009 11:31:55 PM

By: K&#248;benhavn
Kære Pernille og Sara

En hurtig måde at udregne om man vejer for meget eller for lidt er BMI testen.

I kan selv prøve den her: www.bmitest.dk

Jeres BMI skal være mellem 18,5 og 24,9 for at være normalvægtig og jeres ligger for Pernille på 20,31 og for Sara på 16,41. Med den højde i har kan i veje helt op til 60 kg og stadig være normaltvægtige.

I er med andre ord fuldstændig normalvægtige og skal ikke tabe jer eller tage på.

Bliv ved med at dyrke sport og spis mange grønsager så vil i blive ved med at have en god vægt samtidig med at i vil udvikle jer normalt.

Jeg håber i kunne bruge svaret

Kærlig hilsen
John Rasmussen

Jeg er læge exam. ernæringsterapeut med speciale i måltider der kan hæve livskvaliteten for cancerpatienter. Jeg studerer primært hvad, hvordan og hvilke måltider der kan gøre os raskere.
Jeg er direktør for funkisfood.dk der importerer økologiske kolonialvarer af høj kvalitet der sælges her hos netspiren.dk samt behandler i Center for Børnetrivsel i Hellerup som ernæringsterapeut.
Gæstebruger
Skrevet: Monday, October 05, 2009 5:59:35 PM

jeg vil taber mig 5 k på 14 dage hvordan skal jeg gøre det
funkisfood.dk
Skrevet: Wednesday, October 07, 2009 12:15:01 PM

Kære ?,

Jeg kan desværre ikke svare på dit spørgsmål i det jeg ved for lidt om dig og ikke mener at kostråd er generelle.

Prøv at skrive lidt mere om din højde, vægt, alder, køn og job og jeg vil prøve at komme med et bud på hvad du kan gøre.

Kærlig hilsen
John Rasmussen

Gæstebruger
Skrevet: Sunday, November 29, 2009 12:54:17 AM

'Hej jeg hedder karoline og er 14 år gammel..

Jeg vejer omkring 70 kg. og er 1.65 høj.
ville virkelig gerne tabe mig. inden juleferien er slut.. syntes virkelig jeg prøver men der sker ikk noget...

Er der noget jeg kan gøre for at tabe mig hurtigt.?

Hilsen karo
Gæstebruger
Skrevet: Monday, November 30, 2009 6:02:43 PM

Gæstebruger
Skrevet: Monday, November 30, 2009 6:11:50 PM

Hej.
Jeg er en pige på 15 år og jeg syntes jeg vejer for meget,
jeg er 1,63 høj og vejer 58,2 kg. men syntes det er for meget.
- Jeg vil rigtig godt tabe mig så jeg vejer 54,2 kg inden juleaften. Men det er svært når jeg prøver på det
står min vægt altid stille og det gør mig sur og ked af det.
Jeg er rigtig utilpas med mig vægt og såen. Så vil godt vide om du kan hjælpe mig med og tabe mig 4,2 kg.

Men jeg har os meget mave og det er fordi jeg har en ryg der buger meget ind af, og det gør jeg får meget mave.
Men jeg syntes jeg ser så fed ud og er meget ked af min krop, og har os bolle håndtag, og dem er jeg os træt af, så kan jeg os få det væk?

Hilsen Camilla (: .
Tak på forhåne.
Gæstebruger
Skrevet: Sunday, March 07, 2010 10:55:30 PM

Hej
jeg er 33 år, 1.59 m høj, 95 kg, så jeg er rigtig overvægtig. Jeg har kontorarbejde, så jeg sidder det meste af dagen, cykler frem og tilbage fra arbejde (moderat cykling).
Jeg elsker alt usundt - desværre.
Jeg synes at det er en umulig opgave bare at tabe sig 5kg, min mave er så stor at jeg nu kan mærke at det begynder at blive svært at trække vejret. Jeg bliver også hurtig træt, både det fysiske og det psykiske spiller s'følgelig ind.

Hvordan kan jeg tabe mig? Kan en ro-maskine hjælpe, jeg tror jeg vil blive glad for den slags træning.
funkisfood.dk
Skrevet: Thursday, May 06, 2010 3:32:09 PM

Kære Allesammen,

Jeg har skrevet 9 gode råd om at tabe sig andet sted på forummet. Læs mere her: http://helseforum.netspiren.dk/default.aspx?g=posts&t=471

Kærlig hilsen
John

Skrevet: Tuesday, July 20, 2010 1:24:14 AM

hej johnAngel

jeg har prøvet og tabe mig 10 kilo men det lykkes ik rigtig så jeg tænkte på om du kunne sende mig en liste af hvad jeg skal spise og gøre:)

hilsen louise berger
Gæstebruger
Skrevet: Thursday, July 29, 2010 9:43:53 AM

Kære Louise,

Jeg arbejder på sagen og forventer være klar med noget søndag d. 1. august 2010.

Du kan godt glæde dig :0)
Hold øje med siden her.

Kærlig hilsen
John Rasmussen
Brugere som besøger dette emne nu:
Gæstebruger

Hop til Forum
Du kan skrive nye indlæg i dette forum.
Du kan svare på indlæg i dette forum.
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke ændre dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke lave afstemninger i dette forum.
Du kan ikke stemme i dette forum.

Main Forum RSS : RSS

FlatEarth Theme Created by Jaben Cargman (Tiny Gecko)