picpic2
Velkommen Gæst Søg | Aktive indlæg | Medlemmer | Log ind | Registrering

baby på 10 måneder- mad og tilskud Valgmuligheder · Vis
Gæst
Skrevet: Monday, March 23, 2009 11:10:54 AM
Rank: Gæstebruger
Gruppe: Gæstebruger

Kære Thorbjörg.
Jeg har en datter på 10 måneder som jeg har et par spørgsmål omkring.

Vi giver hende d-dråber fra greath-health, men ellers ingen tilskud.
Og så tænker jeg på, med de nye undersøgelser der er omkring d-vitamin, om vi skulle give hende 2 dråber om dagen i stedet for 1? Og om, det ikke ville være en god idé, at fortsætte med dem efter hendes 1-års fødselsdag også?

Udover d-dråber, er der andet du vil anbefale at vi giver hende når hun er fyldt 1 år?

Hun er ikke just glad for alm. mad, så hun bliver stadig ammet en del, og er ellers mest glad for avokadomos (hun blev stort set ammet fuldt til hun var 9 mdr- og det er ikke grundet en overbevisning hos mig, vi kunne bare ikke få andet i hende).
Hun spiser ca 2-3 gange 1/2-1 dl avokadomos om dagen. Vi prøver selv er selvfølgelig med alt muligt andet, men hun er ikke meget for det (hun spiser også lidt blåbærmos, æblemos, gulerodsmos -kød og fisk går slet ikke, ej heller kornprodukter)- har du nogen tanker om det?
Hun helt fin i størrelsen, endda lidt i den store ende, så hun må jo få hvad hun har brug for, jeg ville bare gerne være lidt mere fri.
Jeg kan også lige sige, at hun endnu ikke har været syg, bortset fra 1 gangs forkølelse.
Vi har ikke tænkt os at hun skal have mælk eller gluten de første par år.

Jeg håber du har nogle inputs, fordi vi er ved at køre lidt sur i det.
Jeg vil dog lige nævne, at vi ikke stresser omkring maden, det har vi været meget obs på hele tiden- og det har været rimelig let, i det hun ikke er for lille eller har tabt sig.

På forhånd tusind tak:-)
Thorbjorg Hafsteinsdottir
Skrevet: Monday, March 23, 2009 12:14:50 PM

Rank: Bruger på højt niveau
Gruppe: Moderator

By: København
Kære ?

Hvis de dråber du har købt D - Mulsion er på 400iu så er det fint til en lille pige på 10 mdr . Du skal blive ved med at give hende dem når hun er fyldt 1 år, 4 år, 6 år og fremefter. Hun ville også kunne tåle at få nogen vitaminer i flydende form. Tjek hvad de har her på netspieren.

Husk at give hende omegea 3 fedtsyrer i hendes mad og mos og grød. Extra jomfru hørfrøolie. Jeg ville også råde dig til at give hende 1 tsk fiskeolie fra Nordic Natural.

Jeg går ikke ind for at give børn under 1 år mælkeprodukter ej heller gluten men masser af gode grøntsager, rodfrugt og lidt fisk og kylling og så fuldkornsprodukter uden gluten i grød feks dem fra Urtekram eller http://www.funkisfood.dk

Held og lykke og du har måske glæde af at se mine Go Green kurser for mødre og deres spædbørn. Tjek min hjemmeside og tilmeld dig mit nyhdesbrev for så får du automatisk opdate når noget nyt er på vej.

Kærligst

Throbjörg
:d/

Jeg er uddannet sygeplejerske, ernæringsterapeut og certificeret coach. Jeg har 23 års erfaring med ernæringsterapi og er ekspert i livsstilsændringer med speciale i sukkerafhængighed, fedme, diabetes, kvindesygdomme, sund graviditet, sunde børn og anti-age.

Jeg strutter af livsglæde og vitalitet. Min appetit på livet smitter af på de mennesker, der bruger mig som ekspert. Jeg er snart 50, men jeg føler mig som en på 30. Jeg har nemlig opfundet et program, der holder mig vital, veltilpas, rynkefri og slank.

Besøg min nye hjemmeside her - http://www.thorbjorg.dk
Gæstebruger
Skrevet: Friday, December 11, 2009 1:46:03 PM
Rank: Gæstebruger
Gruppe: Gæstebruger

Hej Throbjörg

Tak fordi man kan spørge dig her :-)

Ang d-dråber fra greath health...min dreng er 6½ måned, hvilke skal jeg vælge, der er to slags og hvor meget skal han have?
Du skriver man skal fortsætte med at give d vitamin ved 1 år, 4 år og 6 år og fremefter, ...jeg skal lige være sikker på at jeg forstår det rigtigt, for du mener bare altid ikke?

Venligst Marlene
Susy Grundahl
Skrevet: Friday, December 11, 2009 3:36:38 PM

Rank: Administration
Gruppe: Administration

By: Esbjerg
Kære Marlene
Vi har skiftende gæster herinde i vores forum og jeg troede faktisk at vi havde fået ”låst” denne tråd da den ikke er åbent for spørgsmål til Thorbjörg længere. Vi har bevaret hendes svar, da de forsat er lærerige og inspirerende for mange.

Du er altid velkommen til at spørge hende på www.thorbörg.dk

Bedste hilsner fra
Susy Grundahl
www.netspiren.dk

Brugere som besøger dette emne nu:
Gæstebruger

Hop til Forum
Du kan skrive nye indlæg i dette forum.
Du kan svare på indlæg i dette forum.
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke ændre dine indlæg i dette forum.
Du kan ikke lave afstemninger i dette forum.
Du kan ikke stemme i dette forum.

Main Forum RSS : RSS

FlatEarth Theme Created by Jaben Cargman (Tiny Gecko)